Tämänkertainen tehtävä oli rekisteröityä Diigo-nimiselle sivustolle, jolle voi tallentaa kirjanmerkkejä. Sivusto on oikeastaan varmaan melko hyödyllinen; jos on vaikka kaverila tai kirjaston tai koulun koneella, ja löytää jonkun hyvän sivuston, eikä välttämättä usko löytävänsä sitä enää uudestaan, voi osoitteen tallentaa Diigoon.
Aluksi oli vaikea tajuta, miten Diigo toimii ja mitä oli ylipäätään tehtävä. Kuitenkin jonkin ajan kuluttua juttu selvisi.
Vastaisuudessa Diigoa voisi käyttää esimerkiksi kouluprojektien tekemisessä mutta myös vapaa-ajalla; jos koulussa on ylimääräistä aikaa, tai muuten vaan laiminlyö tuntitehtäviä ja surffailee mielummin netissä, voi törmätä sivustoihin joita haluaisi kenties käyttää myöhemminkin. Kotona niitä ei välttämättä enää löydä, jolloin sivun voi käydä katsomassa Diigosta. Kätevää!
Nyt taidan jatkaa kirjamerkkien tallentamista Diigoon, sen voisi ottaa ihan kunnolla käyttöön kuten aikaisemminkin on käynyt, kun rekisteröidyimme tunnilla Twitteriin ja jäin sen käyttäjäksi :D
tiistai 30. marraskuuta 2010
tiistai 23. marraskuuta 2010
Moomin
Tänään tehtävänä oli tehdä ajatuskartta MindMeister-ohjelman avulla. Tein kyseisen työn Kassun kanssa, aiheena MUUMIT! Jouduimme etsimään jonkun verran tietoa netistä, mm. Muumielokuvat osion lista löytyi täältä. Osa hamoista löytyi Wikipediasta hakusanalla "Muumihahmot".
Kyseinen ajaturkartta näkyypi tässä alapuolella.
Kuvan saa suuremmaksi klikkaamalla. 8)
Kyseinen ajaturkartta näkyypi tässä alapuolella.
Kuvan saa suuremmaksi klikkaamalla. 8)
tiistai 9. marraskuuta 2010
dpqb
Useimpien mielestä kotona on helpompi keskittyä koulutehtäviin, mikä johtuu varmaan siitä, että kotona saa tehdä omaan tahtiin eikä tarvitse sopeutua määrättyihin aikarajoihin. Keskittyminen saattaa myös olla vaikeaa, jos luokassa on paljon melua tai jotain.
Koulussa on myös helpompi antaa periksi kiusaukselle alkaa pelata tai mennä facebookiin tai jotain muuta vastaavaa, ja jättää tehtävät tekemättä, koska vieressä on usein provosoivia kavereita.
Ite olen useimmiten koulutöiden ohella facebookissa, mutta tehtävät tulee kuitenkin tehtyä, joten siitä ei ole kaiketikaan haittaa (:
Koulussa on myös helpompi antaa periksi kiusaukselle alkaa pelata tai mennä facebookiin tai jotain muuta vastaavaa, ja jättää tehtävät tekemättä, koska vieressä on usein provosoivia kavereita.
Ite olen useimmiten koulutöiden ohella facebookissa, mutta tehtävät tulee kuitenkin tehtyä, joten siitä ei ole kaiketikaan haittaa (:
MURSUUUUU padappadaa
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
