torstai 7. huhtikuuta 2011

123

1. Jos kirjoitan koulun koneella jotankin ja se jää kesken ja tehtävää on jatkettava kotona, kopioin tekstin useimmiten, tai oikeastaan aina, sähköpostiin. Sieltä se on helppo kopioida kotikoneelle ja jatkaa kirjoittamista. Kuitenkin tuokin on melko hankalaa jos joutuu tekemään kopioinnin kiireessä, sillä täytyy vielä kirjautua sähköpostiin, tehdä luonnos, tallentaa se ja kirjautua ulos. Tässä menee aikaa ja helpommat keinot olisivat hieno keksintö!

2. Kätevin tapa saada yhteys opettajaan on mielestäni sähköposti tai moodle. Ne ovat nopeita ja vaivattomia, mutta vaativat kuitenkin ylimääräistä vaivannäköä, mikäli on muutakin tekemistä kuin koulujuttuja. Koska suurin osa nuorista viettää kuitenkin paljon aikaa tietokoneen ääressä, ovat nämä käteviä keinoja kysella arvosanoja tai muuta vastaavaa.

3. Mielestäni on vain hyvä, että opettajat ja opistekelut "tunkevat" Facebookiin, sillä suurin osa nykynuorista on Facebookin jäsen ja viettää siellä paljon aikaa. Kun Facebookia käytetään koulutöissä, ei tarvita minkäänlaisia ylimääräisiä sisäänkirjautumisia vaan kaiken voi hoitaa kerralla kirjautuessaan vapaa-ajallaan fb:seen. Lisäksi siellä kommenttien ja kysymysten lähettäminen on vaivatonta ja nopeaa, vaikka niin on tietysti myös sähköpostissa ja moodlessa, mutta osalla nuorista on vaikeuksia keksiä "riittävän paljon" kysyttävää, sillä tuntuu hölmöltä lähettää sähköpostia tai moodleviestiä yhden pikkujutulta tuntuvan asian takia.
Uskon myös, että Facebookissa kysymysten lähettämiselle on pienempi kynnys, sillä sen voi tehdä ikään kuin ohimennen, kun taas sähköpostilla lähettäessä kirjautuu ja lähettää viestin nimenomaan kysymyksensä takia. Facebookia voisi käyttää paljon enemmänkin opiskelun yhteydessä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti